Jag fann en borttappad tråd bland alla trådar...

För länge sedan bestämde jag mig för att skriva ner en berättelse om mitt liv... jag började lite smått jag rev och slet i den luntan av papper som är mitt liv, den luntan som jag fick i min hand av socialtjänsten från GBG när jag fyllde 18 år. Jag har börjat skriva ner hur mitt liv sett ut... kanske för att få ur mig saker som jag aldrig skulle kunna sitta rakt upp och ner och berätta.. men rivande och slitande tar energi så jag lade det åt sidan tills idag...

Jag tror att det var artikeln i Aftonbladet  och skrivandet av mitt inlägg om artikeln som väckte min lust att skriva vidare på min livs historia.... Vad jag ska göra när jag skrivit klart vet jag fortfarande inte, men det känns som jag då kommer avsluta ett kapitel i mitt liv som varit alldeles för... ja jag finner inte ens ett passande ord. Men jag tror att det är bra att skriva av sig, låta orden få liv så man kan gå vidare...
image236


Andra bloggar om: , , , , ,


BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: ejmis

Att "skriva av sig" har dokumenterade positiva effekter...vad man sen känner att man vill göra med det man skrivit är olika...kasta bort, spara,
dela med sig till andra...

2007-07-13 @ 20:40:53
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0