Men Alex då... 125 i IQ! då får jag kalla dig "mindre hjärndöd" nu, eller?

Låt mig få presentera mig själv...


image199

Satt och kollade runt i godan ro och av ohejdad (O)-vana hamnade jag på Alex Schulman´s blogg/dagbok... där han nu mera kallar sina läsare för citat: "era dumma idioter , ert korkade jävla pack. och suckers..." slut citat. 
De inläggen av Alex finns att läsa  här  och här

Vad var anledningen till detta... jo han hade gjort ett IQ-test som Illustrerad vetenskap tillhandahöll och enligt detta så skulle han ha 125 i IQ
I och med det resultatet  så tror han, att han på något sätt är smartare än 95% av dom som läser hans rader.... Han uppmanar/utmanar  sina läsare att göra samma test och resultatet var kul att se... många hade samma eller bättre resultat  än han.
Personligen har jag redan gjort liknande test förut med mycket gott resultat, men tänkte att WTF!
 Jag gör ett till. Jag gick in på Mensas sida och roade mig att göra deras provtest med följande resultat:


image196

Enligt detta test så rekommenderas jag att omgående anmäla mig till deras
antagningstest för att kvalificera mig till Mensa...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Är det nu, jag ska få hybris och börja kalla alla andra för idioter och korkade pack... ?!
hmm Nej jag tror inte det.... För säkerhets skull så gjorde jag testet på Illustrerad vetenskap...
Det test som Alex hade gjort på sin sida....
Resultat:

image198

Är det nu, jag får kalla Alex för idiot och ett korkat pack... eller sucker...?!
 Hmm nej jag tror inte det,
Jag har kallat honom hjärndöd i ett tidigare inlägg och det var kanske inte så snällt, men det finns saker han skriver som gör mig smått irriterad och det handlar om översitteri och annat skit som han sprider omkring sig, saker som handlar om att inte ha koll och tolerans när det gäller medmänniskor med funktionshinder som begåvningshandikapp eller Cp-skada, att inte ens ha en schysst attityd mot människor med en dialekt som t.ex. skånska, ett spridande av  massa skitåsikter som han borde ha vett med sina 125 i IQ att behålla för sig själv...
Har jag fel?

Det finns gott om IQ i landet lagom, men vart har begreppet EQ tagit vägen??




Andra bloggar om: , , , , ,

BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: David

Oförmåga att förstå ironi brukar tyda på lågt IQ, men du kanske är undantaget som bekräftar regeln.

2007-07-09 @ 23:57:58
Postat av: Jag själv...

Svar till David:
Oförmåga att förstå ironi tyder sällan på lågt IQ det finns personer med skyhögt IQ...som har väldigt svårt att förstå ironi eller sarkasm, för inget av dessa två är kopplat till logik,
men OM det är som du skriver så tycks du har svårt att förstå min ironi... och det säger mer om dig än om mig!

2007-07-10 @ 00:10:10
Postat av: syrrans granne

Ja, du har fel. Du med din höga iq borde ha vett nog att bemöta Alex spydigheter med ännu bättre spydigheter.
Argument liksom, vad är grejen?

2007-07-10 @ 11:05:55
URL: http://www.syrransgranne.se/
Postat av: Jag själv...

Svar syrrans granne, Ja, jag har fel om vi pratar om så lågt IQ så att man därmed är klassad som förståndshandikappad, men varför ska jag vara spydig eller spydigare? detta är ingen tävling i spydighet,om det vore så, då skulle A vinna för han kräks ju konstant, över allt och alla!
Jag ironiserar och ifrågasätter bara värdet av att ha en betald bloggare på aftonbladet som nu till och med dristar sig med att kalla sina egna läsare för idioter och korkat pack! frågan är om han blir långvarig i den form han hållt hittills. Mitt inlägg efterlyser inte en IQ-debatt snarare en undran vart människors EQ har
tagit vägen... någon kanske förstår min ironi?!

2007-07-10 @ 13:14:40
Postat av: jonas

Jag förstår din ironi.

2007-07-10 @ 21:02:58
URL: http://blogg.passagen.se/tredje_halmstad
Postat av: syrrans granne

Nu håller du på sådär igen och argumenterar.
Hur går det med spydigheterna?

2007-07-11 @ 08:48:26
URL: http://www.syrransgranne.se/
Postat av: Jag själv...

svar: syrrans granne, Det går bra =)... jag försöker undvika spydigheterna och samlar istället massor av vuxenpoäng, dom kan vara bra att ha i den stora vida världen... som finns därute!

2007-07-11 @ 10:16:31
Postat av: Någon

"Är det nu, jag ska få hybris och börja kalla alla andra för idioter och korkade pack"
Nej, du var ju smartare. ;-) Gå med i Mensa istället.

2007-07-12 @ 10:29:31
Postat av: Jag själv..

Nej, det känns lite nördigt... och jag känner inget sådant behov av att få någon bekräftelse ;-)

2007-07-12 @ 12:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0