Sjuka nöjen dyker upp mellan varven...

Aftonbladet skriver nu om tonårstjejer i USA som på ett väldigt sjukt sätt roat sig med att tända eld på en kattunge... "VI VILLE BARA HA KUL!!" Jag säger bara WTF!! Hur kul var det egentligen?

För knappt ett år sen kunde man läsa i Aftonbladet att det till polisen i Luleå kom in rapporter om ett gäng ungdomar som spetsade, flådde och sparkade fotboll med igelkottar...Kan tänka mig samma idiotiska svar till försvar där ....  "VI VILLE BARA HA KUL!!"... det finns fler fall av sådana här sjuka beteenden och man kan inte låta bli att undra vad som rör sig i huvudet hos dessa ungdomar?! Vad har dom fått för start i livet? Vad får dom för kickar av att skada lemlästa och ta ihjäl små oskyldiga djur? VARFÖR?!

Det är ett skrämmande och underligt beteende hoppas dom får straff/vård och kommer till insikt dessa unga människor kommer ju annars för alltid utgöra en fara i samhället, med en så total brist av medkänsla och empati så finns annars inte mycket hopp... börjar man utföra sadistiska handlingar med små djur, så vad kommer sen? Kanske måste dom hitta mer och grövre saker som ger kickar, något som är ännu roligare... kanske blir det som med tjejerna som misshandlade en yngre tjej flera timmar i ett garage nu i början på sommaren  i, hör och häpna... Luleå!

Är det bara en tillfällighet eller har ungdomar i Luleå och på andra ställen väldigt tråkigt och har dom föräldrar som säger gå ut och elda en kattunge eller sparka lite boll med en igelkott det är skoj!! Eller lider dom av en verklig oupptäckt hjärnskada ... som slagit ut alla förmåga till mänsklighet och empati... man kan ju börja undra... och bli  oroad... eller? 
 
Är detta något som alltid har funnits, som poppar upp mellan varven? något som inte kan förhindras? vad vet jag.. vill jag veta?



  Andra bloggar om: , , , ,


BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: EsKa

Ja, får man kickar av att plåga små försvarslösa djur så måste det vara nåt stort fel i hjärnan på en sådan person. Så j-vla lågt !

2007-07-20 @ 16:21:15
URL: http://eska.blogg.se/
Postat av: Borthy

Hej! hemma igen. har inte hunnit läsa vad du skrivit men ska läsa i kapp kommande vecka då jag jobbar natt! Av vad Eska skrivit ovan förstår jag att det är elda kattunge som du skrivit om, fick tag i en Aftonbladet på färjan från tyskland igår. Fy fan, de saknar helt empati.
Vad fint du gjort i din blogg, känner inte igen mig! Min son A har pratat om dig i stort sett varje dag på vår semester, han gilllar verkligen namnet Cyberspunken! Hoppas att du har det fint. Kram

2007-07-21 @ 14:35:51
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Pialotta

Här trillade jag in på en mycket intressant blogg.. Jag kom från Bloggregistret, då jag skulle kolla var jag låg på listan..
De där kattplågarna ja.. visst är det för hemskt. Jag undrar jag vad det blir av de ungarna när de blir "vuxna".. Har man inget vettigare för sig än att ofreda och plåga djur.. vad kommer näst.. rangen ovan?
Ha de gott..
Tjingeling

2007-07-22 @ 10:07:14
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: ejmis

Tyvärr är det väl så att starten på en mycket värre kriminell bana brukar vara just sånt här...:(

2007-07-22 @ 11:35:56
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0