Små äckliga flugor... Nu är det krig!!!

image244

Kriget pågår, det kalla flugkriget där alla medel är tillåtna....
Det känns som om det varje år vid denna tid är ett återkommande ovälkommet fenomen, frukt/blomflugorna försöker ta över hemmet!!  Det börjar med en eller ett par stycken som oskyldigt irrar runt i köksregionen.... och sen BLAAAM!!! värsta explosionen av flugbabyboom!!!

Då brukar jag rodda ihop den goda cocktailen som garanterat tar död på alla små kräk... testad och beprövad


Man tar ett par matskedar vinäger + ungefär lika mycket vatten, och lite honung eller sirap... rör samman allt med en liten liten droppe diskmedel (för att ta bort ytspänningen) och ställ fram en liten skål med blandningen där du har småflugor... det kommer inte dröja länge förrän detta blir en samlingsplats för alla små kräk dom dras till lukten och kan inte motstå att krypa ner (och där drunknar dom... men säg det inte högt!!)
 Originalreceptet på cocktailen finns på Anticimex där kan man läsa mer om dessa objudna snyltande gäster...

Hittade en intressant liten sak hos EsKa en köttätande växt som gärna mumsar i sig flugor och annat,,, perfekt!! En sådan är nu införskaffad och står i köket och lurpassar på dom små kräken...  för i krig är alla medel tillåtna!

Här är min lilla anti-vegan! Den slurpar i sig både flugor och spindlar om den får chansen hehe....


image245

Tycker nog att det redan verkar vara lite tunnare på flugfronten...


Andra bloggar om: , , , , , , ,



BloggRegistret.se


Kommentarer
Postat av: ejmis

Har hört att den blandningen ska göra susen...

2007-07-24 @ 10:15:29
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Anonym

ejmis, Japp den är kanon... =)

2007-07-24 @ 12:04:57
Postat av: Borthy

Jag har ju också 2 sådana där köttätare i köksfönstret och har faktiskt inte sett några flugor hemma än... och då har jag ändå glömt att slänga kaffefiltret och kattmaten när jag åkte på semestern! Ett annat tips på flugdödare är att glömma ett glas rött vin på diskbänken och där det behövs för flugorna super kvickt ihjäl sig, jag lovar, jag har givit många bananflugor en skön och avslappnad död förra året! Nu igen samma fråga som jag ofta tjata om: är du och EsKa syskon? Jobbarkompisar? Hur ligger det till? Som vanligt behöver du ju naturligtvis inte svara på sådant men....

2007-07-25 @ 01:55:10
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0