Pedofiler och fula näsor kan dom bli hjälpta av KBT via nätet?....

*Nyhetstorkan hart inte riktigt slagit till ännu man kan fortfarande
läsa en del av intresse. En barnporrhärva har nystats upp och
en av dom skyldiga i pedofilgänget är en lågstadielärare,
vad ska man säga! 

Det är nog inte så att man som förälder sätter sina barn i skolan i
första klass och tänker att läraren är nog inte ok!  man ska ju
kunna lita på att dom som jobbar med barn inte är pedofiler.

Tyvärr så blir det ju så att män i barnomsorg och i skolan blir
lättare misstänkta när sådana här härvor nystas upp.
Personligen tycker jag att det är trist för män behövs verkligen
inom dom yrkena som bra manliga förbilder då många barn
faktiskt växer upp utan en närvarande pappa.

En annan lite (O)-lustig historia i Aftonbladet är tjejen som vart
snudd på vanskapt i sitt passfoto... kan ju förstå det nya systemet
med fotograftering på plats hos passmyndigheten men varför
inte ta foton som överrensstämmer med det man ser i verkligheten? 
Det fanns ju inte många likheter mellan hur hon ser ut och det
som passet föreställde.
Om idén med pass ska vara att identifiera passet och det sen inte
ens är likt personen så förstår jag inte  vitsen med det...
då kan man ju lika gärna strunta i hela passhanteringen.

Nej ge tjejen ett nytt pass! det är mitt förslag... 
det är  billigare än en näsoperation,
(menar om hon ska vara lik sitt passfoto)
för näsan var det inget fel på =)

* Denna artikel upplevdes lite som en utfyllnadsartikel på Aftonbladet


SvD
Så nu ska människor i behov av KBT slippa köa för att komma
på behandling eller? Hoppas verkligen att dom menar som
ett komplement för jag har svårt att tro att det kan ersätta
verklig terapi IRL,  Att sitta framför en dator är inte samma sak
som att gå ut och möta världen och ha en terapeut att diskutera
sitt mående med, men visst som komplement kan det nog fungera.

 Alla som har ett hum om hur psykiatrin fungerar är väl medvetna
om att kötider för att komma till behandling är oacceptabelt långa,
satsa mer på utbildning av terapeueuter  och höj statusen på yrket,
jag tror också precis som artikeln säger att KBT är en växande
form av behandling som ofta fungerar bättre än traditionell terapi för många.



Nu ska jag åka o jobba ha en skön dag... 
*kramkalas*

Andra bloggar om: , , , , , ,


BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Borthy

Om passet. Vem bryr sig egentligen? Har inte folk i alla tider sett nördiga ut i passet? Ingen ska ju direkt se det. Det trista är väl bara om man råkar avlida i någon olycka och passfoton läggs ut i media...
Om KBT. Väntetid inte acceptabelt.
Vad man än är drabbad av som oroar en, somatiskt eller psykiskt så kan den enskilde inte vänta. Det är ju bara att gå till sig själv för att fatta? Har jag ångest kan jag inte vänta. Har jag en tumör i hjärnan kan jag inte vänta. Har man råkat ut för en bilolycka kan man inte vänta! Hur kan det vara så stort problem att beta av vårdköer och ligga på ingen väntetid som att kroniskt ligga på 2 månaders väntetid till te x en operation?

2007-06-21 @ 00:53:36
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0