Solgul hälsning ...

image79

En solgul hälsning från baksidan av huset... 
förrutom massa vackra blommor (och ogäs) så har nu gräset börjat växa oroväckande fort...
det är lika med lite panik!! 
Alla vackra blommor... alla gullvivor och prästkragar som nu är på väg jag har ju inte hjärta att klippa bort dom.... varje år denna tid så lider jag av beslutsångest... det brukar sluta med att jag kompromissar med mig själv om att spara stora områden i gräset där alla blommor får växa och frodads så klipper jag resten... 
men det svider att klippa ner massa fina ängsblommor... man ser inte såna så ofta nu för tiden inte i stadsmiljö i alla fall...  
Ja ja man kan ju inte heller ha gräs som blir knähögt på en villatomt det ser lite ovårdat ut =)

Nu ska jag hoppa in i duschen och påbörja dagen här... mera kaffe står på turlistan efter dusch...
tjingeling..
Hasta la pasta ---- snabbmakaron



Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: ejmis

Precis så gör jag också...gräsmattan ser ut som ett lapptäcke!

2007-05-23 @ 10:40:39
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0