Utefrukost

image18
Sååååå nice... (not!) vaknar till solsken i ögonen, grannens hund gläfser som vanligt hysteriskt vänder mig lite sömndrucket om för att titta på klockan... SHIT!!! 07.30 söndagmorgon WTF!! 

Jag vill genast göra en Runar och slänga upp hagelbössan utanför sovrumsfönstret, men kommer till insikt om att det ju faktiskt är en gammal "söt" labrador som står o gläfser och sådana skjuter man ju inte ostraffat eller?! ...
Borrar istället ner huvudet under 2 kuddar och lyckas somna om en timme.. 

Efter ett tag kommer det vanliga ... det som får alla att förr eller senare att lämna den varma sköna sängen... det pockar liksom på uppmärksamhet... drömmen börjar blanda sig med dropp o dripp från kranar (trots att inga kranar droppar)  porlande vatten från stuprör... (solen skiner fortfarande) till slut står jag på kanten till Niagarafallet mycket vatten mmm jaja ja jag ska!!

Hasa hasa hasa sig till toaletten anstränger mig väldigt mycket för att inte vakna för mycket kanske kan jag somna om en stund... slänger en blick in i köket på väg mot toan,,, OHHH VE & FASA vilket berg med disk... hur kom det dit hmm jaja jag var trött igårkväll... och tänkte väl att det är bättre att låta det stå tills i morgon... *suckar*

skval skval... mmm kaffe... skulle vara gott... ehh just det, för att komma åt kaffekokaren så måste lite disk rensas bort, ingen ursäkt räcker till jag har diskmaskin... rensar och fyller maskin sätter på kaffet mmm det ska bli gott... Men Hallå..! Jag skulle ju sova en stund till.. ja ja på med lite kläder ett par mackor på ett fat o sen ut i solen... Nice! 

Jag får säga att jag tar till vara på dagen om någon nu tycker att man ska sova bort en söndag :)  så.. nu är jag i gång diskmaskinen e klar en tvättmaskin e på G jag har redan vart ute och pillat på en ros-buske som behöver klippas...  snart är det ju måndag det är bra då behöver man inte fundera på om man ska ligga kvar i sängen eller gå upp... skönt att slippa välja när det ändå sällan blir som man valt... :)

ps. Jag äger ingen hagelbössa... om nu någon skulle undra... ds...


Kommentarer
Postat av: Borthy

Texten var minimal idin blogg men jag läste ändå, kul och Trevligt! Du känns inte som nybörjare även om denna blogg är ny va? Hur som helst, trevliga bilder också!

2007-05-06 @ 16:21:59
URL: http://www.borthy.blogg.se
Postat av: Jag själv,,,

mmm ja jag vet verkligen inte hur man gör texten större ... när man taggat in en textruta... kanske någon vet *ler stort*

2007-05-06 @ 19:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0