Vissa dagar vill man få göra om... på ett bättre sätt!

image66

Vaknade med ett ryck av att min dotter stod i sovrummet....
Mamma!! ska du inte vara uppe... ??
slänger mig upp ur sängen och inser att jag helt klart fipplat fel på knapparna missat den älskade snooze-knappen och tryckt på STOP!! 
#/%*/"&#¤#
behöver inte återberätta alla ord jag hasplade ur mig dom var inte så fina
och finns inte att återfinna i Nationalencyklopedin i alla fall...
En hel timme senare än jag borde varit uppe...
swosssch upp som en jagad gasell för trappan på med kaffet och in i duschen... 
Lugn som en filbunke... kaffet måste man njuta av i lugn och ro...
Självklart ska man en dag som denna drabbas av badhairday-syndromet!!

image67

Suck... slet och drog som en galning i den stackars kalufsen...
Till slut kom jag på att det är ju inte mig alla hundratals människor ska titta på utan på föreläsaren Tony Attwood... och skulle jag hinna till registreringen så var det bara att nonchalera det faktum att håret såg ut som en påklistrad hjälm...

Dr. Tony Attwood var målet för dagen på jobbets vägnar så ska jag vara på en 2-dagars utbildning om
Asperger syndrom, jag hann dit i tid och jag hittade en parkeringsplats efter mycket tråcklande... Universitetsområdet är inte mitt neighbourhood...  lyckades köra fel ett par ggr och det var inne på området, men den som har följt mitt bloggande vet att jag lider inte av dåligt lokalsinne
utan det jag har kan beskrivas som lokalt vansinne!!

Efter en jätteintressant dag så traskade jag till min fint parkerade bil... som jag betalat 35:- i p-avgift i ... Döm om min förvåning, jag hade fått en P-BOT
#&%¤/]$[]?[}}{[@"&%[}\[?@["=/%¤#"/

Dagens andra sammanbrott...
enda lyckan i olyckan var att jag inte var ensam...
 2 stycken till från föreläsningen stod och stirrade på sina lappar och var lika oförstående som jag...
Vi har ju betalat!
skylten vid infart sa... Avgift bla bla mån-fred... skylt no.2 P-automat finns inne på parkeringen,.
tre skyltar längre ner stod det tillstånd erfodras men hallå hur mycket tror folk att man hinner läsa när man just gjort en vänstersväng över en bussväg för att ta sig in på det man tror är en parkering...
ska man stanna med bilen halvvägs på vägen för att läsa hela raddan med skyltar hmm ja tydligen...
och varför finns inte en enda skylt inne på själva området som upplyser om att det krävs SPECIELLT tillstånd... *suckar*
450:- + dom 35 jag hade lagt i biljettautomaten... det vart en dyr parkering!!

image65

Hemma...
lugnt och skönt satte mig vid datorn men huuu vad den segar.. körde lite scan och virus-sökning och dom hittade lite smått och gott men jag hade verkligen ingen energi att elda upp mig och oroa mig det var nåt crap som mina antivirusprogram eliminerade snabbt och smärfritt...
önskar man kunde eliminera vissa P-Vakter på samma sätt... 
kanske  dock inte så smärtfritt hehe...
image68

Nu är det dags att soooova tackar för visat intresse och hoppas alla era dagar har varit bättre än min ...
Tjingeling...


Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0