Torsdagsmorgon i en förort...

Alla mobiler och klockor ringer samtidigt men snooz-tiden är olika så efter första ringningen återstår en timmes snoozande på tre olika apparater  i olika takt ... vansinne? Nej, bara mitt sätt att vakna på =)

Urk!!! Jag passerar köket och ser disken från igår stå över halva diskbänken sorterar upp ren disk i skåpet och fyller på maskinen.... fortfarande halvsovande..... fyller maskinen med smutsig disk drar igång den....... Mmmm äntligen kan man komma åt perkulatorn!!! Sätter på 8 koppar kaffe och masar mig sakta in i duschen... GÄSP!!!

Ut ur duschen sveper in mig i den gosiga stora Nalle Puh morgonrocken hasar in i köket där kaffedoften har konkurrerat ut den unkna doften från disken som stått över natten... fyller ett stort glas med kaffe och mjölk....

Mmmm nu kan jag vakna! 

1 timme senare... kaffet är urdrucket, kläderna på, jag har hunnit fixa hår och face... nu återstår bara tänderna och sen är det dags att dra sig mot jobbet....  måste skrapa rutor först ser jag genom fönstret... ropar en sista gång in mot dotterns rum att ... NU måste du gå upp du kommer komma försent till skolan annars!!

En morgon som alla andra, inget unikt, inget spännande... bara samma gamla visa... Är det detta som kallas livet? Ska det vara så? Är det så?!
Jag ska kanske be Sverker Olofsson ta reda på det... kanske hamnar en del av livet i en röd soptunna!!


Andra bloggar om: , , ,  ,


BloggRegistret.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0