Galna bönder löper amok i Skåne....

Borde varit en bättre rubrik...


Satt och läste denna artikel i Expressen en gång... två ggr ... 3 ggr.... och ja jag måste erkänna jag fattar fortfarande inte... och hur i hela friden har journalisten vinklat till rubriken???

Ska jag sammanfatta det så handlar det om:
 
1 paranoid bonde som tillkallar en annan paranoid bonde dessa går till attack med varsin traktor  mot ett par som har stannat sin bil (kanske behövde dom fråga efter vägen?!) ... Bönderna lyfter upp bilen med den ena traktorns skopa... varvid paret blir en aning upprörda, kvinnan  får ut bonden ur traktorn tar över manövreringen av  trakorn...
Bonden hämtar då en bössa och öppnar eld mot paret!! 

Paret är nu misstänkt för rånförsök.... hmm ursäkta mig, men var stod det att paret var ute efter att råna bonden!?

Vill bara nu varna allmänheten för att stanna utanför någons bondes hus, det kan helt klart vara förenat med livsfara!  Kanske har jag missförstått hela artikeln... men om någon förstår det annorlunda så snälla skriv och berätta...!!




Andra bloggar om: , , , , ,



BloggRegistret.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0