Måndagsrusning... i 180... puh!

image318


Min klocka ringde 06.00 som alla andra mornar när jag ska upp... en halvtimme kan jag snooza... klockan halvsju bestämde jag mig för att ställa klockan att ringa igen efter ca 15 minuter... det skulle jag inte gjort!

Klockan 08.18... vaknar med ett ryck och full vetskap om att SHIT!! jag har försovit mig... mumlar väl valda ord... kastar mig in i badrummet....

Greppar tandborsten i ena handen och mascaran i andra, jag kan ha en ruggig simultanförmåga och hantera allt möjligt samtidigt men detta var nog i modigaste laget!! Kunde ju slutat med tandkräm i ögat och mascara i munnen tvi tvi...

Slänger på mig kläder i bästa brandmannastil, kastar mig ut i bilen och parkerar utanför kontoret 08.43.... mindre än 30 minuter från att jag klev upp från sängen... Mamma mia...

Fatta om man kunde vara så effektiv i 180 hela tiden... undrar om det finns några vitaminer som kan hjälpa till på den fronten... (lagliga alltså)

Dom enda missarna var följande
1) Jag glömde mobilen hemma.... den privata alltså. men endast två missade samtal.
2) Jag hann inte äta någon frukost (vilket jag ALLTID gör annars)... efter 15-tiden så insåg jag att jag var lite matt... inte så hungrig men matt, då insåg jag att det var inte bara frukosten jag missat utan även lunchen... aja baja måste skärpa mig!!

Nu ska jag ta lite kaffe... sen krypa ner och läsa en bok och soooova så kanske vaknar jag i tid i morgon....
 
Natti natti ...




BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: EsKa

Ojoj, snacka om rivstart, såna där morgnar är rätt jobbiga och brukar spegla sig på resten av dagen. Men hoppas att du hade en hyfsat bra måndag ändå. :-)

2007-10-16 @ 00:31:44
URL: http://eska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0