Roses vs Spiders...

Jag älskar rosor... dom är vackra i all sin sinnrikhet, jag fick en hel del rosor igår... bland annat en bukett med 40 röda rosor... och en med vackert rosa... ahhh underbart!!
Måste lägga in en bild här så ni får se vad vackra dom är


image301


Okej vart kommer då spindlarna in i denna story kanske ni undrar?! ahh det vet jag inte! ´hihi =)

Fast så här är det... då jag bor i ett hus så ingår det små spindlar, och denna tid på hösten brukar dom visa sig, denna var lite halvstor, brukar hitta både mindre och betydligt större exemplar av denna så kallade huspindel...  den här syntes klättrande på sovrumsväggen, blev snabbt förpassad ner i en burk och sedan till en Yatzy-låda för fotografering!

Kan inte låta bli att tycka om dom trots allt... kanske inte lika vackra som rosor men väldigt finurliga och helt klart har dom ett oförtjänt dåligt rykte... varför har så många människor i Sverige spindelfobi? Hur många farliga spindlar finns det i den svenska faunan.... mmm underligt hur lättlurad den mänskliga hjärnan är som skapar fobier för sådant som inte ens är en fara!

Har du fobi så blunda nu!!


image302

Måste säga att jag är nöjd med min nya kamera.... 

Andra bloggar om: , , ,



BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Borthy

Grattis jättemycket!
Må du slippa krisen! :-D Kram

2007-10-04 @ 17:04:41
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: EsKa

Cool spindel ! :-D

2007-10-04 @ 18:40:18
URL: http://eska.blogg.se
Postat av: Lotta

Jag tycker att flugor är bland det äckligaste som finns så jag är VÄLDIGT förtjust i spindlar!

2007-10-05 @ 00:52:12
URL: http://ischa01.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0