Vem ska dumförklaras....

Jag vet att media vinklar allt till det yttersta för att skapa debatter och känslostormar, artikeln om den misshandlade bebisen ska skapa känslostormar, inget barn ska behöva komma till världen för att vara en vuxen människas slagpåse!!

Uttrycket "Bebisen kan ha skadat sig själv" är ju bara vad en advokat måste säga, han är ju satt att försvara dessa föräldrar mot det som säkert även advokaten själv med största trolighet finner mest logiskt och förankrat i verklighet... Nämligen att dessa föräldrar är skyldiga!!

Men som advokat så ska även han vinkla och leta saker som kan göra att föräldrarna i detta fall oskyldigförklaras...  då får man knäppa uttalanden som 'Bebisen kan ha skadat sig själv'

Jag hoppas innerligt att han inte lyckas, utan att sunt förnuft och logik samt läkarutlåtande styr så att de som är skyldiga får sitt straff!!

Dessa barn, den lilla flickan och hennes storebror den 1-åriga pojken som antagligen också varit utsatt för misshandel hoppas jag ska få ett lugnt och kärleksfullt hem att växa upp i.
 
Till de föräldrar som skadar sina barn önskar jag inget gott!

Till de advokater som känner sig manade att ta sig an dessa fall av avskum,  kan jag inte låta bli att undra... hur tänker ni? Kan ni sova gott på nätterna?

Andra bloggar om: , , , , ,



BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Lotta

Läste att föräldrarna släppts. Det gick inte att bevisa att de skadat barnet!! Barnen är omhändertagna, tack o lov iaf!

2007-10-23 @ 12:55:24
URL: http://ischa01.blogg.se
Postat av: Borthy

Advokaten är säkert en klok människa och genom att säga något så dumt bevisar han ju att han inte står för det som inträffat, att de frisläpts men inte kan göra annat än sitt jobb, han vet säkert redan att föräldrarna kommer åtalas igen. Åtminstone väljer jag att läsa detta mellan raderna. kram

2007-10-24 @ 10:25:40
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej igen!

Javisst, är det tragiskt när en sådan här händelse äger rum. Jag önskar att alla barn skulle få växa upp i trygga kärleksfulla hem men tyvärr ser det inte ut så. Jag kan dock inte döma föräldrarna även om jag håller med om att händelsen i sig är makaber. Istället undrar jag hur det kommer sig att föräldrar gör sina barn illa? Vad har de varit med om under sin uppväxt? Hur ser förhållandet ut till deras omgivning? etc. Advokaten gör sitt jobb även om det verkar absurt,
han skall följa våra regida lagar...känslorna får han hålla utanför. Han reagerar självklart som person men inte som yrkesutövare.

Ha de gott Maria

2007-10-29 @ 20:19:36
URL: http://mariafaltskog.blogg.se
Postat av: Jag själv...

svar Maria:
Jag vet en hel del om det sociala arvet om vad uppväxt och annat kans ställa till med. Men i grunden måste varje förälder som slår sina barn veta att det är fel! Och idag år 2007 finns hjälp att få innan det går så långt att barnet blir ihjälslaget!! Vad gäller advokater så visst gör dom sitt jobb, men att strida för någon som är skyldig till vansinnesdåd måste ju tära på den egna hedern, borde finas stunder dom funderar på vad dom valt att ha som yrke!

2007-10-30 @ 09:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0