Vilket är mest ett hot...

 "bomb", "döda", "folkmord" och "terrorism" verkligen laddade ord som bör förbjudas omedelbart...  DOH!!! hur korkad får man vara....
 
Jag söker på Google för att få veta vilka hemskheter som döljer sig bakom dessa horribla ord... känner på mig att jag inom 10 minuter kommer att förvandlas till en fullfjädrad terrorist redo att spränga någon strategiskt viktig plats i luften... moahahaha

Bomb: första träffen är.... Bomb It: Spela online flash gratis spel Känner nu hur speldjävulen vaknar i mig... detta måste vara ett förstadie till att bli en fullfjädrad terrorist?! Kan tillägga att det är ett knasigt skojigt spel hahaha

Döda: första träffen är...Sveriges Släktforskarförbund - Projekt "Namn åt de döda" Ohhh spooky...

Folkmord: första träffen är... Folkmord - Wikipedia, den fria encyklopedin bla bla bla fakta om folkmord... känner mig lagom långt ifrån terrorhandlingar nu, ska tipsa kidsen att läsa här till nästa grupparbete i skolan...

Terrorism: första träffen är... Terrorism - Wikipedia, den fria encyklopedin samma som ovan...

Sitter nu som ett fån och fattar noll!  Vad är grejen liksom? likformighet och förbud mot ord... oups jag skrev visst lik... får man det?
Nej skärpning... förbud mot ord är inget bra val, det är handlingen som räknas!!
Man ska inte tillåta verbalt förtryck!

Konstiga artiklar om konstiga idéer i DN & SvD



Andra bloggar om: , , , , ,



BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Tack, för din kommentar på min blogg. Jag håller med Dig där Du skriver att dessa barn alltid har funnits och kommer alltid att finnas. Varför sågs de inte förr? Samhället går snabbare och snabbare vilket gör att många är stressade redan som små barn. Vissa är mer stresståliga än andra. Jag vet också att MBD, Damp och Adhd har funnits längre än 90-talet men vad hände då på 90-talet som gjorde att dessa barn uppmärksammades. Det är just det jag vill belysa...Samhällsekonomin havererade...Jag tror att det är många orsaker till att det blivit som det har blivit och jag tror inte att det är så enkelt som Professor Gillberg vill framställa det...samtidigt undrar jag varför man inte fick läsa hans forskningsrapport?? Jag anser inte att föräldrarna skall skuldbeläggas, jag är av den uppfattningen att alla vi föräldrar gör så gott de kan utifrån de förutsättningar de har. Konstigt är att barn i socialklass tre är överrepresenterade vad det gäller diagnosen Adhd.
Mvh Maria F

2007-09-15 @ 14:33:07
URL: http://mariafaltskog.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej igen!
Kul att Du hörde av Dig igen. Jag skulle kunna fortsätta att argumentera gällande adhd men väljer att låta bli, Du har din åsikt utifrån dina erfarenhet och jag har mina utifrån det jag upplevt. När jag skrev min c-uppsats på Högskolan skrev jag om Adhd och kriminalitet...i den använde jag mig av Ted Goldbergs teori om avvikande beteenden. Jag rekommenderar den starkt. Den heter för övrigt "Narkotikan avmystifierad".
Jag är glad när jag läser hur Du kämpat för din dotter jag har nämligenv gjort samma sak för min son. Han är 17 år idag och har det bra på gymnasiet. Jag vill bara säga en sak till vad det gäller diagnosen adhd...Skillnaden mellan Dig och mig är att jag inte anser att det behövs en diagnos...eller i dagens samhälle behövs det för att komma åt resurserna, vilket i sig är märkligt. Jag anser att alla barn borde ha hjälp oavsett vilka svårigheter som finns. Kanske skall skolan göras om helt, den har varit rätt statisk sedan den grundades. Jag tror att om vi bara konstaterade att "jasså" detta barn är på det här sättet och behöver alltså så här mycket hjälp...skulle det vara bättre än som nu när vi är tvugna att ha en diagnos för att få hjälp.
Jag är rädd för den stämpling, stigmatisering barnet kanske blir utsatt för i och med en diagnos. Vad det gäller medicinering
med Ritalina fann jag en märklig sak när jag skrev om Adhd, det var att barnen som medicinerades var mellan 7-15 år gamla, alltså precis under skoltiden. När jag sedan tittar på min egen son är det konstigt hur han kunde förändras så mycket under en sommar så att allt funkade på gymnasiet när han började där.
Mvh Maria F

2007-09-15 @ 21:54:25
URL: http://mariafaltskog.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0