WTF vad gjorde mitt hus bland nyheterna?!

Satt och slötittade på TV4 nyheter och där var en massa tugg om fastighetsavgifter och annat ski* som våran nuvarande regeringen hittar på.... och där... helt oväntat så finner jag mig själv sitta och titta på en bild just på det hus jag bor i!! Hur tusan gick det till?  Vilka är oddsen? Just mitt hus bland miljoner andra...

Kanske var det uttalandet som Mona Sahlin gjorde i inslaget om slott och koja... dom var helt enkelt tvungna att hitta något som kunde symbolisera en koja hmmm...
Och vem höll i kameran? hur tusan kan det vara två fotografer?  verkligen underligt.. kanske en höll i kameran och en tryckte på knappen?
Kan dom inte fråga först innan dom använder bilder hur som helst på nyheterna? ...   
jag hade kunnat skicka in en bild själv har ett antal just från den vinkeln...

image293

Ja, ja sen kom inslaget med mannen som heter  Hans och det något lustifika namnet  Ollongren i efternamn hahaha hur kul var inte det då? Trodde jag hade hört fel... vem sa att nyheter inte är skoj?

På tal om namn... jag blev en gång för länge sedan presenterad för en man som hette Snorre.... kan ju säga att att jag hade vansinnigt  svårt att hålla mig för skratt...  har det tydligen fortfarande för mina smilband jobbar just nu för högtryck... får jag presentera herr och fru Snorre Moahahahaahahaahaa hmmm sorry man ska inte skämta om andras namn... eller?

Andra artiklar om den nya fastighetsavgiften finns att läsa på bl.a.  DN & SvD


Andra bloggar om: , , , , , , , , ,



BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Borthy

Lyda mitt råd flytta ihop med den där Snorre Ollongren...kan bli hur mysigt som helst! :-D
Fint hus! Ser välmålat ut!

2007-09-20 @ 02:05:39
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Jag själv...

Nope det är allt annat än välmålat.. det är över 10 år sedan det målades... så färgen behöver bättras på =)

2007-09-20 @ 08:03:39
URL: http://cyberspunken.blogg.se
Postat av: ejmis

Kul att se hur du bor!

2007-09-21 @ 19:23:21
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0