HJÄLP vart tar min midja vägen nu?!

Detta var intressant, efter att ha kräkts över  alla stjärtskåror... (haha roligt namn...) som flashat fram så fort någon har böjt sig fram, suttit på huk eller bara suttit rakt upp och ner på en stol på ett café så kom trenden som många har väntat på... högre skurna midjor på byxor...!  (extremt höga byxor är ju kanske inte heller så snyggt)

En gång i tiden så syddes byxor för att passa människan, formade efter kroppen på ett behagligt sätt både estetiskt och bekvämt men nu kan man ju undra hehe...

Alltså men på fullt allvar vart sitter en människas midja?! Jag har haft vilda diskussioner med mina två barn om detta, sonen säger att den sitter absolut här... *pekar i höjd med höftbenen*
Jag hävdar på det bestämdaste att min midja sitter där jag som kvinna då är smalast dvs. något över naveln, min dotter som har blivit matad och hjärntvättad  med de lågt skurna byxorna ett antal år blir av allt detta resonerande helt skitzig och säger att midjan sitter ju här! *pekar på höften.... *  Mina barn är alltså övertygade om att midjan befinner sig där byxorna slutar! (menar nu inte nere vid fötterna)

Men en människa omskapas ju inte för att modet gör det eller? midjan sitter kvar på kroppen hur lågt byxan än slinter...

Men på Aftonbladets lilla modeloppa Sofi barbiesmile Fahrmans sida om mode idag kan man läsa en artikel skriven av Susanne Nylén att den nyaste trenden just har dykt upp, nämligen string-jeansen och det var verkligen bland det fulaste jag sett!
Och hur ska jag förklara detta för kidsen, midjan har just förflyttats ner till strax ovanför dom undre regionerna...  och för att inte hela arslet ska synas så har tillverkaren sytt fast en liten stjärtlapp...  mmm very snyggt.... NOT!!!! 

Hur många av er kära läsare har för avsikt att köpa ett par av dessa string-jeans om tillfälle ges?


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: majsan67

men GAAAAAAH, va fan ÄR detta?!?!?
Det va det värsta jag sett. E så trött på denna fixering vid att visa större delen av kroppen.
Jag har kläder för att jag inte VILL visa upp mig för allt o alla, o dessutom för att jag inte ska frysa.... men såna där byxor lär ju inte värma precis..

Och så jädra opraktiskt med inbyggda trosor... du får ju slänga dom i tvätt varenda dag då ju?!?!? Tänk va himla äckligt va, folk som inte alls känner för o tvätta sina jeans varenda dag (hur länge håller dom då) så det kan man ju tänka på när man ser nån med såna byxor.... undra hur länge hon haft dom trosorna på sig... uuuäääärk...

jaja, inget chockar mig längre faktiskt...
Och dessutom, så sitter midjan precis där du säger att den sitter, hälsa dina barn att min midja oxå befinner sig där ;)

2008-04-26 @ 09:38:47
URL: http://majsan67.blogg.se
Postat av: Monkeyface.org

Bra inlägg. Jag är på sin sida när det gäller vart midjan sitter.

2008-04-26 @ 14:51:36
URL: http://www.monkeyface.org
Postat av: Lennart

Råkade också se de där string-jeansen, det var det dummaste och knäppaste jag har sett. Jag använder aldrig jeans så mig kan de inte lura på mig några i alla fall.

2008-04-27 @ 19:03:37
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: Lovisa

Midjan flyttar, som du säger, inte på sig för att modet ändras och midjan sitter, också som du säger, där man är som smalast, några cm över naveln! Midjan sätter sig inte där byxorna slutar! :)

2008-05-01 @ 09:32:57
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/
Postat av: Borthy

Jag såg också det där med stringjeans någonstans...kräks!
Jag håller med du. Midjan sitter ganska högt, alltså där man är som smalast. Det som ändå varit bra med det lågt skurna jeansen har ju varit att man kunnat buk-andas helt fritt :-D!
Hoppas ditt modem snart börjar funka igen!

2008-05-05 @ 03:53:11
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0