Vem är tankad, puckad & nollad?!

Man skulle kunna tro att det är en världsnyhet när någon "glömmer" betala sin bensin efter tankning, i allafall om man ska tro på den mediala uppvaktningen av den till synes triviala lilla historien som utspelat sig på en vanlig mack i Väsby. Löpsedel och förstasidesstoff bara för att den lilla sångfågeln (läs skatan) har tankat på en mack och glömt betala innan hon med en "rivstart" for därifrån...

Okej låt oss analysera detta, enligt statistik som expressen lägger fram i frågan så sker omkring 90.000 smitningar varje år! Det betyder i runda tal ca. 245 smitningar  om dagen, så statistikt sätt så kan det drabba dig vid nästa tankning... testa, vem vet du kanske hamnar på första sidan =) 

Om man nu råkar vara kändis och gör en sådan här fadäs så är de troligaste anledningarna till att det blåser upp i media till enorma proportioner följande:

1) C.H törstar efter publicitet, efter fiaskot med medverkan i uttagningen i melodifestivalen så tar hon till varje knep som finns för att få synas.

2) OK/Q8 på Glädjens trafikplats såg detta som ett unikt tillfälle att få gratisreklam, kanske finns det en och annan dåre därute som gör vad som helst för att få tanka i samma automat som C.H

3) Tokjournalister älskar att gotta sig i sådant här... dom kan inte ens enas om fakta... enligt Expressen ska hon ha tankat 4 L för någon 50-lapp hmm ehhh ursäkta hur lång kommer en Lincoln Town Car, med en törstig 4,6 liter stor V8-motor på drygt 200 hästkrafter på 4 L bensin? 2 mil? ...  
Men enligt Aftonbladet så rörde det sig om en "skvätt" bensin för några hundralappar...  och då kan jag ju inte låta bli att undra... Hur stor är en skvätt?

Summan av detta spektakel är nog följande...hur vi än vänder och vrider på saken så handlar det bara om publicitet...  till varje pris, och denna var ju gratis!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Kevin

Jag kan säga ett 1:an är det defenetift inte! Om du går in på Carolas hemsida carola.com så har de skrvit vad som igentligen hände.

Taget från carola.com

Ang dagens artikel
För er info har vi valt att kommentera det som inträffade igår till tidningarna, men vill också informera er.

Följande hände:

Carola tankade bilen medan hon var i ett viktigt mobilsamtal och hade bråttom att komma i tid till ett möte.

Det medförde att hon i all hast glömde betala då hon lämnade bensinmacken.

Efter några kilometer kommer Carola på sitt misstag och tar genast kontakt med personalen på macken och kommer överrens med dem att betala lite senare på dagen efter sitt möte. Vilket också skedde.

Med vänliga hälsningar
/Carola Musikproduktion

Inget konstigt med det.

2008-04-18 @ 22:23:42
Postat av: Jag själv...

Kevin: Ett riktigt fan antar jag?, sorry men skulle inte komma på tanken att gå in på carola.com, jag är ju inget fan direkt som kanske framgår i inlägget. Mitt inlägg riktar sig mer till det fenomen som uppstår, att bara för att det är en känd person som missar att betala på en mack så blir det stort pådrag i media.. för detta som hände var verkligen en riktig petitess. men jag tackar för info... då kan vi kanske utesluta punkt 1 =) hehe men jag måste ändå få tillägga här att många människor är idag stressade och på väg någonstans, men endast ett fåtal missar så grovt!

2008-04-19 @ 00:20:22
Postat av: Kevin

Du skrev iallafall mycket bra. =)

2008-04-19 @ 09:55:19
Postat av: majsan67

Jag var farligt när att glömma tankningen i lördags... men kom på det i sista stund... oooj, jag frågade vad dom hade gjort då om jag hade åkt. Vi hade ringt blev svaret...

woooow, va synd att jag inte åkte, då hade jag hamnat på förstasidan i tidningen ;)
För det var väl tidningen han mena han skulle ringa, eller hur??

Nähä..... kanske hade jag fått blåljusen efter mig ;)

2008-04-21 @ 06:55:59
URL: http://majsan67.blogg.se
Postat av: Jag själv...

majsan67: hihi jag antar att det varit dig dom ringt, ja det är nog lätt att bli ett nummer i statistiken, men vi vanliga dödliga hamnar nog inte på löpsedlarna för det ... tråkigt...?! hehe

2008-04-21 @ 07:14:41
Postat av: Borthy

Ja, jag vet inte men vill någon verkligen ha sådan negativ reklam där man framstår bara ännu mer som ett pucko?
Jag har läst er debatt här och väljer i stället för att vidare kommentera...
Är det verkligen så många smitningar i sverige på ett år? Vilka gör det? Det tycker jag är riktigt förvånande!

2008-04-24 @ 10:19:57
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0