Tänk att man blir lika förvånad varje gång....


image341
Förra årets vinters snö kom första november... från inget till total snökaos, jag tillbringade 1½ timme i  kö på fm till däckfirman för att byta till vinterdäck. Jag hann under den tiden fundera både en och tio ggr på om jag skulle skita i det och ta det en annan dag...
Men jag härdade ut, vilket jag är tacksam för för det snökaos som senare kom på dagen var helt galet!!!

**************************************************************
I år har jag varit förberedd sen i November jag har väntat... väntat och väntat!!
Nyinköpta dubbdäck har nötit på asfaltsvägar mil efter mil i min evighetslånga väntan...
I morse var det vitt på marken... bilen täckt med ett mysigt lager snö, äntligen lite upplysande snö i det allsmäktiga gråa som rådit hela vintern...

Glad i hågen skuttade jag ut för att borsta av snön... med den fjolligaste lilla borsten jag hittade!! En sådan man egentligen borstar av smular från bordet med... hmm vart i helskotta är min snöborste?? Nåväl... lite sporadiskt borstande senare så ansåg jag mig vara klar, (resten skulle väl blåsa bort?!)
Vid första korsningen jag kommer till med min väldigt snöiga bil så står Polisen... oj oj oj... tur att jag precis där har en mack!
Svänger så lite elegant in på macken och ser i backspegeln att det gör även polisen oh... Holy Crap!
Skyndar mig in och ställer mig vid snöborstarna och letar frenetiskt efter en lämplig att inhandla, för jag vet att poliser inte gillar bilar som ser ut som rullande igloon på vägarna.
Nu var det ju inte mig och min snöhög till bil som dom var intresserade av utan en skummis som hade försökt smita från att betala bensinen... det var tydligen så illa att dom var tvungen att kalla på förstärkning för när jag hade betalat min borste och pliktskyldigt borstat av min bil så hade ytterligare 2 polisbilar anlänt, kanske var det inte bara bensinen han hade glömt betala... men han hade ingen snö på sin bil i allafall!
Nåväl... en spännande start på dagen vart det..
Tack Kung Bore!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0