Våren är bakom knuten...

Eller kanske är det bara helt knas... sitter med mitt älskade morgonkaffe och hör fåglarna toksjunga utanför... Rönnspirean håller på att blada sig med massa fina knoppar och krokusarna tittar upp med sina gröna långa blad i rabatterna... + grader nästan dygnet om....

image346
Bild "lånad" från Wikipedia ´s sida om Rönnspirea


Så började jag skriva detta inlägg, tills jag kom på att jag såg snöfjun virvla runt bilen när jag for till affären igår kväll...  Ställer mig häftigt upp så jag nästan skvimpar ut mitt glas med kaffe och går fram till fönstret... Ja, banne mig bilen är täckt med snö... allt är vitt, suckar lite och funderar på om jag ska radera allt jag skrivit... men Nej! Jag bestämmer mig för att skriva lika nyckfullt som vädret ter sig denna vinter =)

Idag är det så dags för min första besiktning... bilen klarade sig ju inget vidare, brusten bakfjäder och slarv med att kolla belysning innan gjorde att jag fick tre nerslag!

Idag är det tuttbesiktning!! mammografi, har hört att det är ganska obehagligt och inte speciellt bekvämt att göra... och jag är således helt övertygad om att apparaturen som man använder vid mammografering är designad av en man! Har jag rätt?

image347

Bild lånad från sida på Wikipedia om mammografi

Så för jämlikhetens skull så borde männen få genomgå något liknande...
image292

Men det kommer säkert gå bra, jag ska passa på att lämna lite blod när jag ändå är i krokarna... jag fick ett sms igår om att det är brist på min blodgrupp!!

Ha en underbar Tisdag och kör försiktigt på alla snöiga vägar...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0