Tröttsamma telefonförsäljare!!

Då jag sedan länge är registrerad hos NIX-telefoni så har jag därmed undanbett mig samtal från försäljare...
Följande samtal registrerades hos mig... idag Lördag 19/7 ca. kl. 11 från telenummer 0547777753
 
-Hallå!!
-Ja hallå...
-Ja hej! det här är Tony, jag ringer från *mummel mummel....*
-Jaha..
-Jo, jag ringer för att erbjuda dig en skiva från Mr.Music...
-Mmm jaha... men varför ringder du till mig?
-Va?
-Jo jag undrar varför du ringer till mig?
-Jo jag ringer för att erbjuda dig en skiva från Mr. Music
- Jaha, men jag vill ju inte ha någon...
-Nehej, då var det ju dumt att ringa till dig...
-Ja, det var det...
-okej hejdå
-Hejdå!! 
*klick*

Jävla Puckon!!
 
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: EsKa

Jag tror man måste uppdatera sig i NIX registret mellan varven. Annars finns det viss risk för att man faller bort därifrån, sen får man såna här roliga samtal..

2008-07-19 @ 15:50:56
URL: http://eska.blogg.se/
Postat av: Carl-Fredrik Herö

Jag har nyligen startat www.vemringd.se. Där kan du söka på telefonnummer som du misstänker kommer från telemarketing-företag. Informationen kommer från andra användare, när du får ett samtal och du vill kolla upp det: Gå till http://www.vemringde.se och sök efter telefonnumret, om du inte får någon träff ska du skriva in när du fick samtalet och vem som ringde(om du vet det naturligtvis).



Just nu jobbar jag på att man ska kunna ladda ner alla telefonnummer på sidan till mobilens telefonbok. Då ser man direkt om det är en säljare som ringer, även om de aldrig tidigare ringt just dig.



Jag gjorde en sökning på ditt telefonnummer och fick upp att det var SMART1. Jag skulle uppskatta om du besökte sidan och skrev in samtalet, gärna med en kommentar om din upplevelse, vad de sålde osv.

2008-08-04 @ 13:34:17
URL: http://www.vemringde.se
Postat av: Jag själv...

Tycker att det finns en rätt ok sida som hålls uppdaterad när det gäller nummer från försäljare...



http://www.leffeboy.com/nummer/index.html

2008-08-05 @ 00:46:12
Postat av: Peter

Om de inte bryr sig om Nix-registret

så ring till hem VD, helst en söndag,

och fråga varför de inte respekterar

Nix-registret.

2008-11-15 @ 18:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0