Drar vidare med en bloggeriundersökning...

Uppmaning från EsKa att besvara frågor om mitt bloggande, alltså en undersökande utmanande utmaning...  så jag startar med detsamma =)

1 - Hur länge har du bloggat?

-Jag skapade denna blogg den 5 maj 2007.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?


-Bloggfjantar som Virtanen hade väl förstört min syn... men nu tycker jag dom flesta har vettiga saker som dom vill förmedla och tycka till om, det enda jag har riktigt svårt för är tanter som kör dagens outfitbloggar eller fd. dokusåpafjantar som står och visar upp sina silikonbomber på varje inlägg och frågar vad man tycker om deras nya diskborste... ingen nämnd ingen klämd!


3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?


- ? skum fråga...


4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

-Kändes som jag hade mer att skriva om då/mer tid att skriva


5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?


- 3-4 stycken... som minst,  i aktivare bloggperioder är det ett 10-15 tal


6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?


- Det är nog rätt blandat, har inte fört statistik på det, det mesta är nog liknande min... skrivet om ditt och datt!

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.

- Finns ingen särskild som kan pekas ut...

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

- inte här heller, finns många =)


9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?


- har en och annan som följer mina inlägg, jag har inte  fått några negativa kommentarer...

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?


- Ingen aning...

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?


- Det är en balansgång att vara personlig utan att bli för privat, menjag är en öppen person och har inget att dölja.  

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.


- Mitt jobb, pga sekretess och position.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

- Ingen utsträckning alls, jag bloggar för mitt eget höga nöjes skull... så klart är det skoj om andra läser och uppskattar det man skriver men jag har inga behov av att vara bekräftelsetorsk...

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?


- Nja... tveksamt, ett skrivet ord kan aldrig bli giltigt som biljett till att känna någon. Jag tror det krävs mer än så!  

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

- Nej verkligen inte, det är väl inte rätt Forum

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

- Om personen fastnar i det och det upptar hela dens vakna tid och existens så ja... definitivt skadligt då.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?

-Om jag gjort inlägg i känsliga ämnen där jag vet att åsikter kan vara olika och där jag vet att jag kan vänta mig kritik så har jag inte förväntat mig annat än det, jag tacklar det på ett diplomatiskt sätt... det är min blogg jag skriver om det jag vill om de som kommenterar inte delar min åsikt så råder ingen cencur på min blogg tvärtom jag tycker det är kul att få lite verbalt motstånd...munhuggas tangentbordsledes...  =)

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
- Hahaha ja hmm eller nej, jag hade några ganska elaka inlägg om Alex Schulman, de var tydligen så på gränsen så att han själv lämnade en kommentar med ett litet hot... bland mina kommentarer. men jag ångrar det inte, hans översittarfasoner störde mig och jag gav bara uttryck för det!


19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?


- Finns inga nackdelar, ett tag kände jag mig jagad att göra inlägg varje dag! För att vara en aktiv bloggare bla bla bla etc... men nu nej, jag skriver när jag har lust om jag har något jag vill skriva om, just for  fun!


20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?

- Kanske eller kanske inte beror på... livet går vidare kanske har hittat annat att roa mig med då... hmm knyppling eller nåt *S*


21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

- Bloggfolket har vuxit till en opinionsbildande grupp människor, alla nyheter och politiska fadäser som tas upp i bloggar är ju helt klart något som påverkar samhället i stort.


22 - Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?


- Började blogga för att ha ett eget forum för tankar om livet i stort... Bloggen kan fungera som en rensning för hjärnan!



23 - Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?

- Har hittat en del intressanta bloggar som jag besöker regelbundet, människor som bloggar om saker som speglar delar av livet som man känner igen sig i tycker jag är mest intressanta...

24 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.


Oj...  inte nu igen, nej.. den som känner sig manad får gärna göra denna och skriv gärna en kommentar hos mig om du gjort den så kan jag komma in och kika...

Tjingeling!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0