Kräftsäsongen har startat!!

Igår vart det några timmar i solen, jag trodde i min enfald att jag fått en aning färg innan, så att det skulle vara lugnt att sola lite.... men det var inte riktigt rätt.
Idag är delar av min kropp kräftröda mmmm vackert, NOT!!
Färgen är ju inte det värsta, svedan som medföljer är snudd på olidlig och vetskapen om att vädret kommer hålla i sig och att man nu får sitta och uggla i skuggan ett par dagar känns djupt nedslående. Men det är smällar man får ta!
Att den röda färgen sedan har lyckats placera sig väldigt ojämnt över kroppen är i sig ett mysterium.... ena benet...men båda axlarna, halva ryggen, inget på magen?! Hur gick det till?

Nu ska jag ut och säta mig i skuggan och läsa en bok... för inne kan man ju inte sitta och häcka!

Ha det gott... Ta det lugnt i solen annars kan ni sluta på detta sätt!




Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0