Sveriges rikaste kommun?!



Jag har tidigare funderat på varför Danderyds kommun ska vara omnämnt som en av de rikaste kommunerna i Sverige, som bekant så är kommunalskatten en av landets lägsta med sina 29,30 att jämföra med landets högsta som är 34,09. Men det är verkligen inte det som stör mig mest, att Sveriges toppinkomsttagare bor i en lågskatte kommun för skatteparadis finns överallt i världen.
Nej det som stör mig är att kommunen tycks inte prioritera rätt saker.
Kan det bero på att det i grund och botten saknas pengar?
Att det finns en baksida av att låta kommuninvånarna betala lägre skatt?

För varför annars påstå att kommunen är rik när man på en helt vanlig offentlig badplats möts av den här synen?
(för att inte tala om stanken!!)
Varför påstå att kommunen är rik när många vägar är i så dåligt skick så att man nära på kör sönder bilen?
Varför påstå att kommunen är rik när dom knappt har en fungerande snöröjning?

Nej... jag vet inte, synen av sopor vid badet var nog droppen...
Jag får nog säga som Mona Sahlin
(även om hon också ibland är tvivelaktig)
Det är ballt att betala skatt!

// Glad skattebetalare i en hyfsat ren och hel grannkommun!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0