Centralstationen Sthlm... = kaos!

Alla vet ju att nere vid centralstationen får endast taxibilar ställa sig, och inte vilka taxibilar som helst... nej nej bara vissa åkare som har tillstånd att stå där.
Detta är ju helt okej då det fungerar bra att hämta och lämna sina nära och kära uppe vid city-terminalen... eller fungerar var kanske fel ordval ska uppdatera ordvalet  lite med att säga att det fungerar oerhört uselt!!

Kaos TOTALT kaos råder... bilar kör in backar, blinkar, gasar, nitar, tutar och tråcklar sig hit och dit och vad beror detta på... jo halva parkeringsytan eller rättare sagt hela parkeringen utanför 7eleven där man förrut kunde stå är numera förhyrda platser, på hälften står det förhyrt Banverket och på andra halvan förhyrt av Jernhusen ehhh WTF!

Kvar finns alternativet att cirkla runt den lilla ytan som  återstår med halverat antal p-platser tillsammans med 50 andra bilar... det blir som den där leken när man går runt stolar, men det är en stol för lite och när musiken tystnar ska alla hitta en stol att sitta på, den som blir utan åker ut.... Mitt i detta kaos springer folk med packning som ska åka med eller just kommit tillbaks  från tåg eller långfärdsbussar  och hoppar in i bilar som fortfarande är i rörelse i karusellen runt planen... Vansinne!

Men som den anarkist jag är så ställde jag mig helt sonika på banverkets förhyrda plats och ägnade 10 minuter i väntan på hemvändande dotter med att bara titta på eländet och kaoset...  Ska det vara så här?... är det så?
Va va va?? Känner mig just nu som Sverker Olofsson på Plus! Men allvarligt, Stockholm Centralstation utgör  Sveriges största knutpunkter för resande i Sverige och det tillhör ofta en del av resan att få skjuts med packning och annat och rimligtvis så borde det då finnas tillräckligt med plats att stanna till med bilen...eller har jag helt fel?
Fram med röda soptunnan... Detta borde Stockholm stad ordna snarast innan det händer en allvarlig olycka där.

image362

Inte den mest avslöjande vinkeln av kaoset... men damen framför min bil ställde sin silverfärgade bil mitt i filen för utfart och klev ut,... antagligen för att spana efter någon hon skulle hämta upp, eller kanske hade hon blivit yr av allt snurrande.. hihi


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: PROZAC

Hehe... Ja, Klarabergsviadukten är underbar.

:-)

2008-03-04 @ 20:00:14
URL: http://sthlmeternal.wordpress.com/
Postat av: PROZAC

Besök gärna min blogg...

2008-03-04 @ 20:01:12
URL: http://sthlmeternal.wordpress.com/
Postat av: xzpq

Men söder om Centralstationens huvudingång finns väl möjlighet för privatpersoner att parkera och stanna för att hämta upp resenärer? Jag menar alltså ca 50 m ner mot Tegelbacken från taxihållplatsen räknat!

2008-03-05 @ 18:14:56
URL: http://xzpq.bloggie.se
Postat av: jag själv...

svar:xzpq ... Kan så vara men jag skulle hämta dottern uppe vid cityterminalen där bussarna kommer in, och där var det som sagt kaos i kubik =)

2008-03-06 @ 10:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0