Tröttsamt väder!

Jag brukar inte gnälla på väder, för det är ju något vi inte kan styra riktigt över... men denna förbannade vinter går ju till historieböckerna som vintern som aldrig kom!!  Igår var det strålande väder solen sken och man fick en känsla av att nu.. nu snart är det riktig vår! krokusarna står i full blom rosbusken knoppar sig, blad spirar överallt... Det är ju  bara tulpanerna som inte slagit ut i mina rabatter men knoppar har det kommit, då dyker värsta grejen upp på löpsedlarna SMHI lovar att nu kommer vintern!!! 
öhh... ursäkta och förlåt...

Vad SMHI lovar och vad min katt skiter är ungefär vad som ligger i samma låda..


Men så... när jag skulle gå ut och slänga sopor sent igår kväll så var det alldeles frostigt i gräset... (och på mina lövhögar från i höstas) ... shit, kan det vara så... ska kyla komma nu och hålla oss i sitt grepp, jag som senast samma dag tänkt allvarliga tankar om att skifta däck på bilen nu i kommande vecka... hmm hmm...

Men idag är det regn... blött blött blött.. min gräsmatta klarar inte ens att suga upp allt det blöta utan förvandlas för tionde  gången denna vinter till ett kärr.. *suckar* det är bara väder... men det är förbannat tröttsamt!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: ejmis

Här är det ingen tvekan om att det fortfarande är vinter, det snöar för fullt!!
Ha en fin lördag!

2008-03-01 @ 15:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0