GI-livet

Kom på att det var länge sen jag skrev om mitt GI-liv... för de som undrar om jag fortfarande håller på så är svaret Ja... så klart, kommer hålla på så länge det behövs och i slutänden kommer det antagligen vara för alltid som jag väljer bort de stora kolhydrat-bomberna i tid och otid.... Visst kommer det vid enstaka tillfällen kunna slinka ner en pizza eller annat men det kommer inte vara en vana.

Idag om jag äter något t.ex. bröd, pasta eller annat kolhydratrikt så svarar kroppen ganska omedelbart med att inte må så bra... uppsvälld och gasig är ju inget skoj att vara!

Syns det märks det något på mig att jag undvikit kolhydrater sen i mitten på Juli i år.... ja döm själva, jag har som jag tidigare skrivit inte mätt eller vägt mina framgångar, men stora delar av garderoben har jag fått rensa ut... 3-4 klädstorlekar mindre har jag blivit på 3-4 månader och det är ju positivt =)

okt-07-okt-08


maj -08-okt-08


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Borthy

Först och främst: Vad trevligt att få se dig på bild, få ett ansikte på spunken! Och naturligtvis, för det andra: Vilka framgångar! Jäklar vad du har kämpat! Grattis!

2008-11-23 @ 06:43:32
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Warlock

Usch ja, vikten. Tråååkigt! Men man måste ju, om inte annat för ens egen bekvämlighet. Fast jag tänker aldrig följa något system. Tumregeln är ju att strunta i kött och helst bröd också och äta så mycket grönsaker som möjligt. Mjölk, smör och ost - bort och försvinn.



Vissa tycker att man inte blir mätt på grönsaker och det är sant om man inte använder andra grönsaker, som avokado eller frukt som bananer, och olivolja eller rapsolja. Man måste ha fett också, fast nyttigt fett, för utan fett blir man inte mätt.



Sådana är mina funderingar och jag önskar dig lycka till i fortsättningen men tycker du har lyckats väldigt bra!

2008-11-27 @ 13:58:36
URL: http://warlock.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0