Så var det fredag igen....

Gammal Noice- låt och Nostalgi poppar upp i min vindränkta hjärna.... Nu ska vi se om jag kommer ihåg...


Så var det fredag igen  å veckan hade tagit slut 
vi skulle ut och ha kul nån gång måste man ju ut...
Där ute i mörkret finns det som får mig att må bra 
Där ute känns allting fint där känner jag att jag e jag ... 

Men varför e det så svårt att säga nej istället för ja?
För jag vet ju själv hur det känns att stå där ensam kvar.
Jag sa, det vill inte jag i allafall o då måste jag ut i natten! 

Fast man kanske  inte vill men ändå är det nånting därute som drar 
En dröm om frihet och spänning och att inte bli lämnad ensam kvar, 
För jag vet ju själv hur det känns för min rastlöshet känner ingen gräns
...då måste jag ut i natten...

Men varför e det så svårt att säga nej istället för ja?
För jag vet ju själv hur det känns att stå där ensam kvar.
Jag sa, det vill inte jag i allafall o då måste jag ut i natten! 


Nostalgi på hög nivå mina kära vänner... När jag gick i sjuan-åttan var det Freestyle eller Noice, och jag var värsta Noice fantasten... kan än idag spela ett antal låtar på guran ackorden sitter kvar i huvudet och jag kommer ihåg att jag och en polare i Motala där jag bodde då... huu hemska tid! *gör korstecken*...  men i alla fall vi satt ofta hemma hos henne och lyssnade på Noice, att vi satt där berodde också på att hon hade världens sötaste storebror som jag ju gärna ville få tillfälle att titta lite på hahahaha!

Det var texter som betydde något, dom kändes hela vägen in i ett vilset tonårshjärta... vi tviade friskt åt all annan sketen sängkammarpop som svensk musik ju var,, tvi tvi tvi... 

Jahaja... nu kom en kompis över för att dricka lite vin... får fortsätta skrivarverkstaden senare...


oj hoppsan...så rullade visst dagen över till lördag =)
Så kan det gå om inte haspen är på...

Hoppas ni får en trevlig fortsättning på denna helg
Tjing tjong långkalsong!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0