Happy new year!!

Nytt år har nu kört igång, 2009 mmm smaka på den... sista året med dubbelnollor! dagen har varit ganska soft kvällen likaså för somliga av oss. Hunden har haft det allt annat än soft sista timmarna!

Vi var ute och rastade länge på dagen i det helt fantastiska vädret... kolla bilderna!

Först gick vi en halvtimme i skogen och frös tassar o fingrar av oss...



Sen skakade vi av oss de blonda håren och kom på att det är bättre att vara i solen!





Solen är ju något som ganska fort försvinner denna tid på året.... så då fick vi packa oss hemåt!



Lagom när vi nästan var framme vid bilen så small det till, det var  en sjuhelsikes explosion... ni vet en sån som känns ända in i magen... jag kunde inte begripa vad det var, vi var ju ute på ett naturreservat! Väl framme vid bilen så ser jag en familj?! som suttit och eldat som nu är i full fart med att  smälla nyårsbomber ute i en av hagarna.... den andra brände dom av precis när jag fått in Selma i bilen och var i färd att köra därifrån... jag var så nära att stanna och skälla ut dom efter noter men jag var så fruktansvärt arg så jag lät bli för det skulle inte slutat väl...
FÖRBANNADE PUCKON!!!
Varför hålla på kl halv tre på em...`?
Tror ni det är okej i ett naturreservat?
Vet ni att det är många som rider i hagarna och i spåren runt om i skogen... det är ju bara 2-300 m. från ett stall.
Tycker ni att ni var smarta?

Jag tycker inte om att bli arg...

Resten av kvällen har varit ganska jobbig för lillsmulan... enstaka smällare klarar hon bra nu, men när det kommer några på raken så är det hysterisk panik.... nu i skrivandes stund ligger hon och trycker längst in under databordet så långt in i  hörnet som hon kan komma.
Då har hon ändå fått några lugnande tabletter vid 21 när jag såg vilket håll det gick åt i hennes nervositet.

Så när det gäller skjutandet av raketer som startar strax efter jul... i stort sett i samma veva som man svalt sista skinkan efter Kalle Anka och sedan håller på en bit in i januari (det är alla idioter som somnade innan tolvslaget och sedan kommer på att de ska smälla av sina raketer i efterskott!) hur som helst denna dag är verkligen illa för alla hundar som är skotträdda och andra djur för den delen...
Nu är klockan 1 på Selma har inte kissat sen kl. 18 har inte kunnat för sen den tiden har det pangat och smällt konstant ute.... *suck*
Till nästa år ska hon förhoppningsvis ha tränat upp sin förmåga att hantera raketer! Det blir mitt nyårslöfte att träna henne i att klara. För så här kan hon ju inte ha det...


Gott nytt år... kramelikram!
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Helena

Härliga bilder!

Önskar dig en fin Söndag. Här skiner solen och det är så vackert med snön:)

Kram

2009-01-04 @ 12:45:50
URL: http://tantensblogg.blogg.se/
Postat av: Socrate

Ja, appropå puckon håller jag helt med dej. I en värld där så många har det eländigt kunde man gott skippa alla fyrverkerier och låta det insparade beloppet gå till världsförbättrande åtgärder. Tycker lilla jag i alla fall.



Kolla hos mej får du se vd som irriterade mej när vi kom hem på nyårsnatten.



God Fortsättning i alla fall!



vännen Socrate ( www.socrate.blogg.se)

2009-01-06 @ 02:12:45
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0