Ett litet steg i taget... det kan ju bli bättre!

Just idag anmälda jag mig själv och två av mina medarbetare till en stegtävling på företaget, inte för att jag är världens bästa på att promenera men jag kan ju bli bättre...

Man kan definitivt bli bättre på allt, jag träffade en gammal bekant idag på Willy´s hon var skild sen ett år och fullkomligt sprudlade av glädje så glad har jag inte sett henne under alla år när vi sprungit på varandra, vi pratade lite om förhållanden och dejtande om fördelar med att vara singel vs i förhållande... Vi stod och fnissade som två fjortisar mitt bland kotlettrader och falukorvar, det var befriande att träffa på någon som gått på samma nitar gjort samma misstag och dragit samma slutsatser... vad kan man lära sig? jo, hur det än är så kan det ju alltid bli bättre....

Jag fick ett samtal från en anstalt härom dagen en intern som ville brev-växla med mig... jag trodde det var ett skämt... Namnet som den anställde på anstalten nämnde kände jag först inte igen... pling sa det i skallen efter ett par minuters samtal och jag visste ju helt plötsligt vem det handlade om... och visst självklart får han brev-växla med mig, jag har redan bett han flyga o fara en gång i tiden, sagt att jag inte vill ha med han att göra så länge han inte höll sig på rätt sida av rättsnöret och jag bad honom helt enkelt att söka hjälp... uppenbarligen gjorde han inte det, kanske har han fått den hjälp han behöver nu, vad vet jag? bara detta att, man kan ju alltid bli bättre...

Idag höll jag på att krocka med en galning i korsningen som blåste i säkert 80 mot rött precis när jag fått grönt och var på väg att köra ut... jag vart rädd men mest förbannad vid nästa korsning var jag ifatt, jag tog reg nummret åkte upp i filen bredvid och var på väg att göra en obscen gest... men jag hejdade mig... varför? Jo, av ren självbevarelsedrift + att jag har blivit bättre!

Troligtvis hade han fått sitt körkort ridandes på en kamel och jag ville inte ha hans kusiner och farbröder efter mig... jag tror på karma.. han får nog sitt en dag, han blir troligtvis inte bättre...

Jag har tillbringat två fredagar i rad på krogen... det har jag inte gjort på säkert över 20 år jag har sjungit karaoke för glatta livet kanske har det låtit för djävligt vad vet jag... eller jo, en sak vet jag säkert, det finns de som låter värre och  jag kan ju alltid bli bättre...
 
Men det är inte det som räknas... utan hur kul man har =)

Livet är underligt...ibland får man bara följa med i dess svängningar, ta för sig av det man kan och tänka...
"Det kan ju alltid bli bättre, men tills dess hänger det bara på mig själv hur bra det är! "

Lev väl.. ta hand om er, och var snälla i trafiken...
och bränn inga lövhögar det kan bo igelkottar i dem som nyss vaknat av vårsolen...


Kommentarer
Postat av: Peter

Du är en skön typ!!

2009-04-05 @ 18:42:36
Postat av: Jag själv...

Jag vet hihi :-D

2009-04-06 @ 17:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0