Söndagmorgon... som hundägare...

Söndagmorgon, vaknar av att min gulliga vovve har tröttnat på att titta på sin sovande matte och helt klart bestämt sig för att det är dags för övriga i flocken att vakna.

Som en kommandosoldat så ålar hon sig från fotändan i sängen upp sakta men säkert upp utmed ens sovande kropp, säkerligen med sikte på att få komma och ge en blöt puss på näsan. Hon vet att jag brukar vakna när hon kommit till höjd med magen detta är ju säkert en ren självbevarelsedrift från min sida för blöta hundpussar är inte det mest gulliga sättet att bli väckt på.
Då hon har den insikten att jag brukar visa livstecken när hon kommit så långt så är hennes förväntning på reaktion stor  i detta läget och en liten klapp från mig indikerar att flockledaren lever och håller på att vakna, då rullar hon över som en liten säl och visar hela magen då är det en liten kliapåmagenstund innan hon får mig att kliva ur sängen vore det vardag så skulle hon få ett kommando att väcka min dotter, vilket brukar sluta med att hon går och lägger sig i hennes säng och sover vidare...

Nu ska jag hasa ut på tomten så hon får kissa lite, efter dusch och påklädning blir det en längre promenad medans kaffet puttrar klart, och banne mig jag tror jag ser blå himmel ute... 

Det är mysigt att ha en hund... någon som ser till att dagen startar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0