Slakthus i munnen!

Godmorgon denna sköna soliga måndagmorgon!
En annan har just avverkat 40 minuter hos tandgygienisten hmmm...
Vad ska man säga, känns ju bra när man e klar men allt innan e ju pain!
Jag hade nu fått en ny tandhygienist och jag måste ju säga att hon faktiskt var lite snällare, för innan hon började skrapa runt på tänderna och peta runt i tandkött så la hon på en bedövningssalva. Det har ju aldrig hänt förut så pluspoäng till henne för det...

Hon konstaterade också att det var 1½ år sen jag var hos hygienisten och det tyckte hon ju var alldeles för lång tid. Så nytt besök inbokat för julstädning i december!

Har anslutit mig till friskvård hos folktanvården och det innebär att de gör en bedömning av tandhälsan när man är nollad dvs. man har inga hål eller pågående arbete i munnen så får man ett förslag på en månadskostnad som dras varje månad på autogiro. Det är ett avtal som löper under 3 år och under den tiden får man gå på de undersökningar som behövs och laga de hål som uppkommer etc.

Det är skönt med tanke på att det ofta är ett litet orosmoment att gå till tandläkaren, man är ju lite rädd för vad de ska hitta och vad prislappen för åtgärd kommer landa på.

Men nu inga bekymmer, idag var det bara att segla förbi kassan med ett leende...  ett försiktigt leende så dom inte skulle se det blodiga tandköttet :)
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Gabriel

Hahahaha.. Jag är så usel.. Förlåt.. Jag la ut bordet igen på bloggen och skulle mäta det igen för säkerhets skull.. Vet du vad.. Höjden är 75 cm.. Hahaha.. Jag mätte fel till dig förrut.. Så den är 75 hög.. Inte 85 som jag sa till dig.. Ler.. Den finns kvar.. Kram..

2011-04-18 @ 10:58:32
URL: http://gabrielgavric.blogg.se/
Postat av: Susanne

Usch & fy för tanläkarräkningar... Jag har inte haft hål eller annat elände på säkert 15 år. Men likförbaskat så kostar det en förmögenhet bara att konstatera att det inte finns något att laga... Mäkligt, eller hur =0/

2011-04-18 @ 21:15:00
URL: http://trullerutta.blogg.se/
Postat av: Susanne

Usch & fy för tanläkarräkningar... Jag har inte haft hål eller annat elände på säkert 15 år. Men likförbaskat så kostar det en förmögenhet bara att konstatera att det inte finns något att laga... Mäkligt, eller hur =0/

2011-04-18 @ 21:15:02
URL: http://trullerutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0