Säkerhet är A & O

Idag var jag med min dotter och handlade en ny hjälm, hon har köpt sig en silverfärgad  EU-moped ... hon ska gå kurs i helgen för att få förarbevis så hon kan ut och köra sen... och för att vara på den säkra sidan när hon sedan ska susa fram bland bilar och annat så krävs ju en snygg matchande hjälm...  eller vad tycks?

image286


Det underliga är att jag ser allt för många ungdomar som hänger hjälmen på styret (mestadels brats-wannabe som är rädda om frisyren) när dom far runt... eller skjuter upp hjälmen längst upp på huvudet som om det vore skydd nog... finns bara ett sammanfattande ord för det: DÅRAR!!

Det är inte coolt att ha hjärnsubtansen utsmetad på asfalten!

(så nu har jag sagt det... dags att sova)
Natti natti

Andra bloggar om: , , ,


BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: EsKa

Snygg hjälm ! :-D

2007-08-23 @ 01:01:46
URL: http://eska.blogg.se/
Postat av: Borthy

Håller med föregånde talare! Läcker hjälm!
Be henne vara rädd om sig, jag gillar inte 2-hjulade fordon, är rädd.

2007-08-23 @ 20:45:00
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0