Ballongen som fick pyspunka...

Man ska akta sig för att vara överladdad...  jag har varit lagom irriterad ett tag nu så när mötet äntligen kom så var jag som en ballong som fick pyspunka...  jag pös ur mig av min frustration, det var nog bara jag själv som hörde det ihärdiga irriterade lilla pysljudet mellan storutsläppen....  Efter mötet var jag som en tömd ballong... sladdrig och ur form! Vad blev resultatet?!?

1) Den lärare som sagt till min dotter att hon INTE har ADHD var ungerfär så fläng som en tant i 55-60 årsåldern kan vara som minsann har jobbat med sådana här barn i 14 år!! Hon visste allt hur saker var...  Hon hade "lånat" hem dotterns journaler över helgen för att läsa på inför mötet....  *suckar*  men positivt är att hon nu förstår att det är ADHD.... Yeah right !! ~~ miniseger~~

2) Vi har på något underligt vis hamnat tillbaka på ruta ett, där vi åter ska berätta om hur en skoldag bör se ut och vad den bör innehålla för att det ska fungera... från skolans håll började det då talas om resurser hit och resurser dit... om att det inte finns tillräckligt för att hålla den bemanning som behövs för ALLA elever som har behov av extrastöd... okej sa jag, men för min dotter får ni extra pengar från elevstödet i kommunen och jag hoppas att dom används till henne!? ....

-hrmm hrmm harkel... jahaa  får vi det... ja det får vi kolla upp....
-Mmm kolla det för ni har haft de extra pengarna sen förra året....

Usch, jag gillar verkligen inte sådana här möten... åtminstone inte när man går därifrån med en känsla av att man är lite längre bort från en lösning än innan man gick dit.

Fatta att dom inte ens har tillgång till en dator i reursgruppen... Det får bli det första att jobba för.... varför slösa massa energi och koncentration med att sitta och plita med papper och penna & suddigum, när målet är att lära sig...
Många ggr är en dator med bra program  det bästa arbetsverktyget i skolan för ungdomar med koncentrationssvårigheter


Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: maria

Helt otroligt! Det liknar såå mycket det jag har varit med om med en av sönerna... Det är svårt att vara mamma, det är än svårare att som mamma slåss mot system och instanser...

Postat av: blessing

Hej hej kämpa på ge inte upp. Det är inte lätt men ge inte upp.../Blessing

2007-10-16 @ 19:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0