Lördag hmm nej onsdag...

Ohhps halva veckan har gått hur gick det till!
Sist jag gnällde här så var det för att halva helgen hade gått o se nu är det redan Onsdag!

X2000 släng dig i väggen, tåget jag sitter på går mycket snabbare... känns som jag bara hinner microknoppa mellan dagarna, huvudet på kudden och fem minuter senare ringer klockan och påpekar att det är dags att kliva upp till en ny dag med nya möjligheter =)

Vad finns att berätta hmmm jo, jag är inne på 3-4 dagen utan/minimalt med kolhydrater trodde det skulle vara krångligt och svårt men det är det ju faktiskt inte. Märker ingen större skillnad förutom att jag inte hamnar i paltkoma lika lätt och det är ju positivt! (Paltkoma=  tröttheten som faller över en när man har ätit)

Till semestern ska jag ha dammat av mitt träningskort också, lättare att hitta rutin när man är ledig än att krysta fram tid nu... (dålig ursäkt)

Tänker inte gå in på detalj vad det är jag pysslar med det finns så många andra bloggare som skriver om GI och kost för mig handlar det bara om att hitta tillbaka till någon form, vilken som helst utom den jag har just nu... hehe

Men självklart kommer jag att meddela eventuella framsteg här, sist jag gjorde ett ryck med att ta mig upp ur soffpotatislandet så slutade det med ett knä som höll på att ta livet av mig bokstavligt talat, när det var som värst så kom jag knappt in och ut ur bilen den lilla vridningen det krävde var som ett knivhugg...

Ohhh låter som en riktig dramaqueen *S* men det är sant!  Detta satte ju så klart stora käppar i hjulet min dagliga tur på träningscykeln fick jag lägga på hyllan och med det föll den nyttiga uppstarten med dinkelgröt på morgonen etc.. etc... fy vad lätt det är att halka fel...

Beach -08 får bli projekt beach -09 för jag är ju trots allt realist mellan varven och får tänka lite långsiktigt, kroppen ska hålla hela vägen.

Lite underligt var att jag i min brevlåda häromdagen fick en kallelse till kliniken där jag var för ett bra tag sen med min hälsena, dom klåparna!
Först fick jag vänta över ett halvår på att få komma dit sen när jag väl fick komma så konstaterade dom att det var onormal kärlväxt runt hälsenan och att dom skulle behandla det med en spruta som skulle få kärlen att dra ihop sig så skulle allt bli bra ...

Jo... tjena, jag fick vänta ytterligare flera månader, efter ett irriterat samtal till dom fick jag en återbesökstid med kort varsel... och dom säger då dagen innan besöket att jag ska provocera min hälsena hårt så dom ser om det är något problem kvar...  

Det är då jag upptäcker att jag hade gått som en skadskjuten gorilla i flera månader reflexmässigt för att komma undan smärtan, så det var bara att försöka gå "normalt" och då stod det ju helt klart att jag hade felbelastat både fot och knä för att avlasta min onda hälsena... vilket ju inte var bra skulle det visa sig...

Så klart var det inga problem med hälsenan då när jag äntligen kom dit! 
Den såg super ut... sen att jag haltade som en galning för att foten gjorde ont och knät hade börjat bråka riktigt ordentligt det var ju inte det remissen hade handlat om...
Tack o hej leverpastej... välkommen till våran sjukgymnastik, så  hälsenan hålls i schack...

Jag gick inte på sjukgymnastik... No way!

Och nu har dom mage att skicka en kallelse för att följa upp min hälsena.... WTF dom har ju inget gjort så jag fattar inte vad det är dom tycker att dom ska följa upp?!

Nu känns knät ok... foten gör ont när jag gått  långt, men bara ett tag det går över efter någon dag... 
Det är snart semester, livet leker, solen lyser även från en molnig himmel.. det kunde varit värre..



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0